شاهد بر دعای بعد از هر دو رکعت از نماز شب دعايي است که علماي بزرگوار ما – که خداي‏شان رحمت کند – در تعدادي از کتاب‏هاي معتبر آن را روايت کرده‏اند و بعضي از اصحاب اين دعا را ضمن دعاهايي که بعد از دو رکعت اول نماز شب وارد شده آورده‏اند.

دعا اين است: «اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُکَ وَ لَمْ يُسْأَلْ مِثْلُکَ، أَنْتَ مَوْضِعُ مَسْأَلَةِ السّائِلِينَ وَ مُنْتَهي رَغْبَةِ الرّاغِبِينَ، أَدْعُوکَ وَ لَمْ يُدْعَ مِثْلُکَ، وَ أَرْغَبُ إِلَيْکَ وَ لَمْ يُرْغَبْ إِلي مِثْلِکَ، أَنْتَ مُجِيبُ دَعْوَةِ المُضْطَرِّينَ وَ أَرْحَمُ الرّاحِمِينَ. أَسْأَلُکَ بِأَفْضَلِ المَسائِلِ وَ أَنْجَحِها وَ أَعْظَمِها، يا اَللَّهُ يا رَحْمنُ يا رَحِيمُ، وَ بَأَسْمآئِکَ الخُسْني وَ أَمْثالِکَ العُلْيا وَ نِعَمِکَ الَّتِي لا تُحْصي وَ بَأَکْرَمِ أَسْمآئِکَ عَلَيْکَ وَ أَحَبِّها إِلَيْکَ وَ أَقْرَبِها مِنْکَ وَسِيلَةً وَ أَشْرَفِها عِنْدَکَ مَنْزِلَةً وَ أَجْزَلِها لَدَيْکَ ثَواباً وَ أَسْرَعِها فِي الأُمُورِ إِجابَةً، وَ بِاسْمِکَ المَکْنُونِ الأَکْبَرِ الأَعَزِّ الأَجَلِّ الأَعْظَمِ الأَکْرَمِ الَّذِي تُحِبُّهُ وَ تَهْويهُ وَ تَرْضي بِهِ عَمَّنْ دَعاکَ بِهِ فَاسْتَجَبْتَ لَهُ دُعآئَهُ، وَ حَقٌّ عَلَيْکَ أَنْ لا تَحْرِمَ سآئِلَکَ وَ لا تَرُدَّهُ وَ بِکُلِّ اسْمٍ هُوَ لَکَ فِي التَّوْريةِ وَ الإِنْجِيلِ وَ الزَّبُورِ وَ القُرْآنِ العَظِيمِ وَ بِکُلِّ اسْمٍ دَعاکَ بِهِ حَمَلَةُ عَرْشِکَ وَ مَلآئِکَتُکَ وَ أَنْبِيَآؤُکَ وَ رُسُلُکَ وَ أَهْلُ طاعَتِکَ مِنْ خَلْقِکَ أَنْ تُصَلِّيَ عَلي مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَأَنْ تُعَجِّلَ وَلِيَّکَ وَ ابْنِ وَلِيِّکَ، وَ تُعَجِّلَ خِزْيَ أَعْدآئِهِ»؛
پروردگارا! من از تو سؤال مي‏کنم و همچون تويي سؤال نشده (مثلي براي تو نيست تا سؤال گردد)، تو در خواستگاه سؤال کنندگان و آخرين مورد روي آوردن توجّه کنندگاني. تو را مي‏خوانم و هيچ کس چون تو خوانده نشده. و به تو اميد مي‏بندم که مثل تويي نيست تا به او توجه گردد. تو اجابت کننده دعاي بيچارگاني و مهربان‏ترين مهرباناني. از تو درخواست مي‏کنم به برترين و مقبول‏ترين و عظيم‏ترين مسايل، اي خدا! اي بخشنده! اي مهربان! و به نيکوترين اسم‏هايت و برترين نمونه‏هايت و نعمت‏هاي بيرون از شمارت و به گرامي ‏ترين اسم‏هايت و محبوب‏ ترين آن‏ها نزد تو و نزديک ‏ترين آن‏ها از جهت وسيله به سوي تو و والاترين آن‏ها از لحاظ منزلت نزد تو و پربارترين آن‏ها از جهت ثواب و پاداش تو و سريع ‏ترين آن‏ها در اجابت امور. و تو را سوگند به اسم مکنونت! آن اسم اکبر اعزّ اجلّ اکرم که آن را دوست مي‏داري و به آن توجّه و عنايت داري و به آن از هرکه تو را بخواند راضي مي‏شوي و دعايش را مستجاب فرمايي و بر تو است که سائلت را محروم ننمايي و او را رد نکني. و تو را سوگند! به هر اسمي که براي توست در تورات و انجيل و زبور و قرآن عظيم و به هر اسمي که حاملان عرشت و فرشتگانت و پيامبرانت و فرستادگانت و فرمانبرداران از آفريدگانت تو را به آن مي‏خوانند که بر محمد و آل محمد درود بفرستي و اين ‏که فرج و گشايش کار وليّ خود و فرزند وليّ‏ات را زود برساني و در خواري و رسوايي دشمنانش تعجيل فرمايي و ما را از اصحاب و يارانش قرار دهي و به وجود او اميدمان را روزي فرمايي و به برکت عنايت او دعايمان را مقرون به اجابت نمايي.