امروزه يكى از مباحثى كه در دنياى غرب و مسيحيت توجّه بسيارى را به خود جلب نموده، توجّه به يكى از مباحث مسيحيت است كه در رابطه با آخر الزمان و آمدن مسيح علیه السلام گفتگو مى كند و موجب گشته تا كتب و فيلم هاى خاصى در زمينه ی مباحث آخر الزمان، علايم آخر الزمان، مكاشفات مختلف، چگونگى حفظ خود از گزند حوادث و وقايع و غيره ساخته و منتشر شوند.

يكى از انتشاراتى كه اخيرا در اين زمينه به ويژه در زمينه توليد فيلم هاى ويديويى، فعاليت وسيعى را آغاز كرده انتشارات آرماگدون است كه خود را با عنوان بزرگترين كتابفروشى در زمينه كتب مربوط به نبوّت، مكاشفات و انجيل معرّفى نموده است. جستجوى كامپيوترى در شبكه اينترنت، فهرستى از كتب و فيلم هاى ويديويى تهيه شده در اين زمينه را معرّفى مى نمايد كه نمونه هايى از اين كسب و نوارهاى ويديويى را معرفى مى نماييم:
۱- در مورد بازگشت مسيح علیه السلام فيلم ويديويي به روايت (ادوند پا ردوم): موضوع اين نوار ويديويى در رابطه با به پايان رسيدن هزاره دوم ميلادى و نگرشتن دقيق بشر به آينده مشكوك قرن بيست و يكم است.
عدّه اى از مردم، پايان هزاره دوم را به عنوان سرآغاز جديدى تصور مى نمايند. كتاب آسماني مسيحيان مى گويد: مسيح زمانى مى آيد كه شما انتظار آمدن او را نداريد، و اين چنين است كه شمارش معكوس آغاز شده است و سؤالى كه به ذهن وارد مى شود اين است كه ما در چه زمانى از تاريخ واقع شده ايم؟
۲- هشدار دو دقيقه اي زمين: اين نوار ويديويى مهيج و جنجالى تلاش می کند که بیننده را به كشف اين مطلب برساند كه چرا متخصصان و كارشناسان امور دينى و مكاشفات در غرب معتقدند كه هشدار دو دقيقه اى زمين به گوش مى رسد. در اين نوار نگاهى دقيق به روزگاران آشفته اى داشته است كه ما در آن به سر مى بريم و ضمناً به شواهدى دست می يازد كه توضيح دهد ما در واپسين روز زندگى مى كنيم. اين نوار ويديوبى بر اساس كتاب “جان ويلر” تهيه شده و روايت كننده آن نيز كاريل ماتريسيانا مى باشد.
۳- آخر الزمان دوران سختي: اين نوار ويديويى در سه كاست تهيه شده و با اين كه به شيوه اى حرت اى تهيه شده است، اما از آن جا كه در برگيرنده اطلاعات كمى و كيفى خاصى است كه به حيات و بقاى روحى و جسمى بشر در خلال دوران آشوب و اضطراب آخر الزمان مى پردازد، بسيار حيرت آور است. اولين بخش از اين نوار ويديويى به بحثى جامع در رابطه با دوران قبل از آشوب و اضطراب پرداخته و اين مطلب را خاطر نشان مى سازد كه بشر براى رسيدن به آشوب و اضطراب به دنيا نيامده است. اما دچار آشوب و اضطراب شده و خوشى خود را از دست داده است. در اين فيلم “ديك آينزورت” انسان را در زمينه اين كه چگونه خود را از گزند حوادث دور ساخته و حفظ نمايد و يا اينكه چگونه غذا تهيه نموده، محصولات خود را به بار آورد و خود را براى شرايط سخت آماده سازد، راهنمايى مى كند.
در بخش دوم و سوم اين نوار به افراد آموخته مى شود كه چگونه وسايل و لوازمى را كه به طور روزمره دور مى اندازند، مى توانند به عنوان ابزارى مفيد مورد استفاده قرار دهند و همچنين به بیننده می آموزد كه چگونه اجاق خورشيدى و ابزار ديگرى بسازيد و آب به راحتى پيدا نماييد.
۴- دلايل شگفت انگيز آيا خدا به راستي وجود دارد: اين نوار ويديويى نوارى مستند است كه شواهدى جديد و شگفت انگيز را كه موجب اثبات خدا شده است، ارايه مى دهد. تهيه كنندگان اين فيلم نظير پاول لالوند، گرانت جفرى، ديو بريس، ديو مانت و چووك ميسار معتقدند كه با ديدن اين فيلم مى توانيد خود و دوستان نجات نيافته خود را به فلاح و رستگارى برسانيد.
۵- مکاشفه: اين فيلم نشان مى دهد كه در دوزخ خشونت، حيله و نيرنگ و در دنياى شهوانى امروز، مردان و زنان با ايمانى وجود دارند كه همه چيز را به نام خدا و با استعانت از او مى خواهند و آنان اهل مقاومت و بردبارى و پايدارى هستند. مدت اين نوار ويديويى ۹۷ دقيقه است.

(رک: نشر مرعود شماره ۱۶)