شاهد بر اهتمام در دعا کردن براي تعجيل فرج مولايمان صاحب الزمان – عليه الصلاة و السلام – در روز پنجشنبه روايتي است که سيّد ابن طاووس در کتاب «جمال الاسبوع» آورده: و از وظايف روز پنج ‏شنبه اين‏که مستحبّ است انسان بر پيغمبر – که درود خداوند بر او و خاندانش باد – هزار بار صلوات بفرستد، و مستحبّ است که بگويد: «اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهْمْ»؛ خدايا بر محمد و آل محمد درود فرست و گشايش امر حکومتشان را زودتر برسان. وي افزوده: و در روايت ديگري است که: صد بار مي‏گويي که فضيلت بسيار دارد: «اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهْمْ وَ أَهْلِکْ عَدُوَّهُمْ مِنَ الجِنِّ وَ الإِنْسِ مِنَ الأَوَّلِينَ وَ الآخِرِين»؛ بار خدايا! بر محمد و آل محمد درود فرست و فرج آن‏ها را زودتر برسان و دشمنانشان را از جنّ و انس از اوّلين و آخرين هلاک گردان. [۱]
و نيز شاهد بر اين مطلب است آن‏که در اخبار آمده: روز پنج‏شنبه کارها بر پيغمبر و امامان معصوم – عليهم الصلاة و السلام – عرضه مي‏شود، و در بعضي از آن اخبار است که: امام براي دوستان خودش دعا مي‏کند.
پس شايسته است که شخص مؤمن در برابر احسان مولايش همان ‏طور رفتار کند و در دعا کردن به آن بزرگوار اقتدا نمايد و اخبار عرضه اعمال بر پيغمبر و امامان بسيار است که در اصول کافي و بصائر الدرجات و تفسير البرهان و کتاب‏هاي ديگر [۲] آمده است، از بيم طولاني شدن مطلب از ذکر آن‏ها خودداري کرديم.

(رک: مکیال المکارم ؛ محمد تقی موسوی اصفهانی؛ ج۲)
———————————————————————————————————————
[۱] جمال الاسبوع، ۱۷۹.
[۲] کافي، ۲۱۹:۱، بصائر الدرجات، ۴۲۴، تفسير البرهان، ۱۵۷:۲.